onderweg - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van cindi Van Looveren - WaarBenJij.nu onderweg - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van cindi Van Looveren - WaarBenJij.nu

onderweg

Door: baci

Blijf op de hoogte en volg cindi

28 September 2015 | Argentinië, Buenos Aires

In Zaventem zijn we op tijd vertrokken!
Dat was al een goed begin. Tegen 21u waren we geland in Madrid.
We stierven alletwee van de honger dus gingen we langs de winkeltjes op zoek naar iets om te eten.
Een heel grote vlieghaven is Madrid en er zijn ook helemaal geen transportbanden zoals in Brussel. Dus hebben we daar ook al heel wat kilometers afgelegd.
Het valt mij dan ook weer gelijk op hoe slecht ze engels spreken in Spanje.
Toen we iets gegeten hadden kwamen we tot het besef dat we vertraging gingen hebben.
Er stond op de vertrektv's dat het ongeveer 1u30 vertraging was. Dus niet om 23u55 maar om 1u30 vertrekken.
Allez, dan maar het beste ervan maken en nog iets halen om te drinken en hebben we de tijd gedoofd met een spelletje kaarten.
We hadden vertraging omdat er een andere vlucht vertraging had waar wij op moesten wachten omdat daar veel volk op zat die er bij ons nog bij moest. Uiteindelijk zijn we als laatste vlucht van de dag vertroken om 1u40.
Het was een lange vlucht maar best comfortabel. Eerst een overheerlijke vliegtuigmaaltijd gegeten, een filmke gezien waar ik het einde van heb afgezet en dan toch bijna 7u geslapen. Allez ik dan toch want Bart heeft er meer moeilijkheden mee.
Na een uitgebreid vliegtuigontbijt waar we konden kiezen tussen verschillende ei bereidingen, gerookte zalm,koffiekoeken, champagne of een heerlijk kopje espresso zijn we geland om 8u45.
Bart is tijdens het ontbijt aan de praat geraakt met een bloedmooie argentijnse dame die ons veel tips heeft gegeven en we mochten altijd bellen (of Bart toch) wanneer hij iets nodig had!!!
Toen moesten we beginnen reorganiseren op gebied van papieren en paspoorten. Nadat Bart na een half uur uit het toilet kwam en een enorm gevulde broek later zijn we door de duane gepasseerd.
De bus genomen (Tienda Leon) naar de andere vlieghaven aan de andere kan van Buenos Aires.
Op het eerste zicht leek het verouderd maar we zijn dan ook door het havengebied gereden.
Nu zijn we aangekomen in AEP (Jorge Newbery Airport.). Voor de zoveelste keer iets gegeten en nu aan het genieten van een heerlijk kopje koffie.
Onze vlucht vertrekt om 16u25 naar Iguazu ( noord-oost van argentinië)
Hopelijk vertrekt deze op tijd!!
Trouwens, geeft de link van dit reisverslag gerust door aan iedereen die graag op de hoogte blijft. Je kan je gemakkelijk zelf toevoegen aan de mailinglijst op deze site.
Groetjes en tot morgen,
Cindi en Bart.

PS: Gelukkige verjaardag Ma!

• 28 September 2015 - 21:45

Katty:

Hey schattie's, jullie zijn er geraakt zonder op de luchthaven te moeten overnachten dus dat is een meevaller hé. Gebruik jullie Spaans woordenboekje want inderdaad het Engels is bij de spaanssprekenden niet zo gekend......er is een tijd geweest dat ze dachten dat Spaans dé wereldtaal ging worden....noppes dus.

Veel plezier en tot schrijfs.
    Petite

• 29 September 2015 - 10:31