Puerto Iguazu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van cindi Van Looveren - WaarBenJij.nu Puerto Iguazu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van cindi Van Looveren - WaarBenJij.nu

Puerto Iguazu

Door: baci

Blijf op de hoogte en volg cindi

30 September 2015 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Het is ondertussen alweer een tijdje geleden dat we iets geschreven hebben, maar wees gerust: alles verloopt hier prima. We zijn wel nog een beetje moe, maar dat komt ook door de vervelende drukkende warmte van het lokaal klimaat. Sedert onze aankomst in Buenos Aires zijn we op het gemak naar de andere luchthaven gereden per bus om een binnenlandse vlucht te nemen naar Iguazu. Daar hadden we op voorhand al een guesthouse geboekt en dus waren we al zeker van een slaapplaats. De vlucht zelf nam slechts 2 uur en we landden rond valavond in de kleine luchthaven van Iguazu. Van daaruit moesten we enkel nog naar het guesthouse geraken. We voelden al dat het niet zo vlot ging lopen toen een jongere taxi chauffeur aan een oudere moest uitleggen waar we precies moesten zijn. Die beste man deed wel veel moeite om ons adres te localiseren, maar het lukte hem toch niet zo goed. Gelukkig volgde Cindi op de kaart waar hij rond reed en konden we hem na enkele stops, waar hij dacht dat het was, overtuigen om onze aanwijzingen te volgen. Nu weet hij uiteindelijk waar het guesthouse is en zullen de andere gasten in de toekomst er hopelijk sneller geraken. Bij aankomst kregen we vrij gemakkelijk de sleutel naar onze junior suite, maar hier kregen we al een eerste communicatieprobleem omdat de vrouw aan de receptie niet zo goed engels sprak en begreep. Dus zouden we de rest wel uitklaren op de volgende dag met de eigenaar die het engels wel machtig is. Zo gezegd, zo gedaan. De volgende dag hebben we een uitstap per bus gemaakt naar de watervallen van Iguazu aan de Brasiliaanse kant. Die zijn best indrukwekkend en dat vinden ook de talrijke reizigers die daar in groep aankomen en staan te drummen om een foto te kunnen nemen vanop de rand van de platforms. Gelukkig was het nog geen hoogseizoen. Door dit uitstapje zijn we nu dus ook eens in Brazilie geweest zie. De dag erna hebben we het rustiger aan gedaan. Het had de nacht ervoor hevig geregend en gebliksemd en het weer was die dag ook niet zo prachtig om ver weg te lopen. We hadden ook ontdekt dat onze computer een vervelend probleempje heeft: het licht van het scherm brandt niet meer, dus zie je totaal geen contrast op het scherm. Na enkele reset pogingen hebben we het maar opgegeven en werken we rond het probleem door een extra lamp op het beeld te schijnen om toch nog iets te kunnen lezen. Hopelijk gaat het vanzelf over, want een oplossing zie ik niet direct zitten. Maar ja: moeilijk gaat ook he. Vandaag hebben ook nog eens bekeken wat we nog allemaal kunnen zien in de tijd dat we in Argentinie verblijven en hebben we een realistische planning opgezet. Er zijn nog veel dagen over en nog veel te zien en te bezoeken. Tot binnenkort, Cindi en Bart.

• 01 Oktober 2015 - 18:33

Katty:

Schattie's,

Wat was het communicatieprobleem? Je mag mij altijd bellen als hulplijn hé.

Hier ook alles ok. Jullie post is al aan't toekomen. Bpost doet dus voor een keer goed zijn werk.

Ik heb vandaag kalligrafie gevolgd bij de oma's en Willy als enige man in ons midden. Echt de max! Om de 14 dagen volg ik dit op donderdag. 'k Heb een video 'tje opgenomen om jullie bij terugkomst de sfeer te laten zien. Cafetaria met accordeon muziek....alles erop en eraan.

'k Heb bericht gekregen dat ik de foto van het oud meetje ook heb (die stond in de tuin van de Kalkense pastorij). Leuk hé!

Het is hier momenteel héél mooi weer.

Kussie en knuffie,
    Petite

• 02 Oktober 2015 - 10:11

Jo:

Hey vakantiegangers,

Blij te lezen dat jullie goed ginder zijn geraakt en dat het op enkele kleine praktische mankementjes na (maar dat zal als ge terug zij ook wel zijn charmes hebben