Mendoza - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van cindi Van Looveren - WaarBenJij.nu Mendoza - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van cindi Van Looveren - WaarBenJij.nu

Mendoza

Door: baci

Blijf op de hoogte en volg cindi

14 Oktober 2015 | Argentinië, Mendoza

Hier zijn we weer.
We hebben juist 3 dagen Mendoza achter de rug.
We hadden 11 okt de nachtbus van Cordoba naar Mendoza genomen.
Dat was een beetje een helse reis. Zowel Bart als ik hadden niet goed geslapen. We dachten eten te krijgen en dat was niet het geval dus dat viel al tegen. Het was ook een klasse lager en duidelijk voelbaar. We stopten ook veel meer in andere busstations dus ook meer wakker geworden onderweg. In ieder geval waren we een beetje geradbraakt als we om 6u 's morgens uit de bus moesten. We hebben dan nog een beetje gerust in het busstation en een koffietje gedronken. We hadden een voorgevoel dat de busreis ons parten ging spelen en hadden de eerste keer een beter hotelletje geboekt. Dat was zeker welkom. We waren er veel te vroeg en mochten nog niet op de kamer dus zijn we de stad ingetrokken. Het was hier akelig kalm overal. Bleek het ook een nationale feestdag te zijn (12/10). Colombus die Amerika had ontdekt in 1492 terwijl hij dacht dat hij in Azië zat haha.
We hebben een rustig dagje gehouden en heel vroeg gaan slapen om wat bij te slapen.
De dag erna zijn we een wijntour gaan doen. In mendoza gebeurt 80% van de wijnbouw van het hele land dus hier mochten we dat zeker niet missen.
Het was heel tof. We werden opgehaald in het hotel en dan met een groepje van 6 mensen in totaal de boer op. Allé, hier is dat helemaal anders als in Frankrijk hoor. Hier moet je overal een afspraak hebben of je komt er niet in. Ook bij de kleintjes. Ze lieten wel rijkelijk proeven. Bart dronk af en toe mijn glazen ook leeg want ik kon niet volgen. Met alle gevolgen van dien natuurlijk. We waren al om 18u op de kamer en zijn er niet meer af geweest dus....
Vandaag hebben we weeral uitgecheckt en op naar het volgend avontuur.
We hebben straks de bus naar Bariloche en zouden 18u onderweg zijn. Hopelijk beter als de vorige bus..

groetjes
Cindi en Bart